KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY Z ZOO – DOTARCIE i MOCNE STRONY
ZOO w liczbach*:

- średnia dzienna frekwencja ZOO Wrocław od roku 2017 to ponad 11.500 osób (wysoki sezon),
- rekord frekwencyjny jednego dnia to ponad 27.000 osób w dniu 30 kwietnia 2017 r.,
- średnia dzienna odwiedzlaność serwisu WWW od 2017 r. to 14.211 osób (wysoki sezon),
- roczna liczba sesji to średnio ponad 3.000.000, a odsłon to nawet 9.000.000,
- liczba fanów na Facebook w 2019 - ZOO Wrocław: ponad 124.000 osób przy średniej ocen 4,8 „gwiazdki” na maksymalnie 5, ponadto wskaźnik odpowiedzi fanów wynosi 99% w ciągu 1 minuty!
- przyrost fanów na Facebook w skali toku to 60 osób dziennie w 2019,
- najlepszy zasięg jednego posta to 1.800.00 osób w 2019,
- 3.900 osób subskrybuje kanał YouTube, a ponad 108.000 wyświetleń ma najpopularniejszy film w 2019r.,
- 19.000 osób śledziło w 2019 profil na Instagramie,
- wśród followersów na Twitterze są m.in. in. Joel Sartore, The Zoo Scientist, African Aquatic CF, zielonywroclaw, Echo24, Wąska, Sabrina Brano (WAZA), wroclaw.pl, VisitWroclaw, TVP Info, czy WAZA Official.
Mocne strony ZOO:
- najwyższa frekwencja w kraju wśród biletowanych atrakcji turystycznych, jak Wawel i piąta pozycja wśród europejskich ogrodów zoologicznych, jak w Berlinie czy Londynie (rok 2019 zamknięty liczbą ok. 1, 6 mln osób podobnie jak 2018 i 2017 r.),
- najstarsze ZOO w Polsce – 10 lipca 2020 r. będziemy obchodzić 155-lecie,
- najbardziej rozpoznawalne ZOO w Polsce,
- częsta obecność w mediach w ramach materiałów dziennikarskich – 80 informacji bezpośrednich i kontekstowych na miesiąc w 90% pozytywne, a wg BRAND24, 2.170 newsów w skali roku czyli 180 w skali miesiąca,
- Wg danych Instytutu Monitorowania Mediów, w okresie od września do grudnia 2019 r., ukazało się 2 641 informacji o ZOO Wrocław, które dotarły do 69 979 298 osób, a ich wartość reklamową wyliczono na niebagatelne 8 434 140 zł.
- największa różnorodność gatunkowa w Polsce,
- największa kolekcja gadów i płazów w Europie,
- pierwsze oceanarium w Polsce – Afrykarium i jedyne na świecie prezentujące faunę jednego kontynentu,
- ponadregionalne kampanie reklamowe, wykraczające również poza granice kraju.
Dlaczego warto wybrać ZOO?
- w swojej działalności kierujemy się zasadami etycznymi oraz odpowiedzialności społecznej,
- jesteśmy miejscem, gdzie spędza się czas wolny z całą rodziną i przyjaciółmi,
- jesteśmy największą krajową atrakcją turystyczną,
- jesteśmy pierwszym ogrodem zoologicznym w Polsce, który z powodzeniami przekształcił się w spółkę prawa handlowego,
- intensywnie się rozwijamy, aby zwiększyć atrakcyjność ogrodu,
- bierzemy udział w ogólnoświatowych akcjach ratowania zagrożonych gatunków,
- prowadzimy działalność edukacyjną dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Sprawdź listę naszych aktualnych PARTNERÓW.
Warto dodać, że ZOO Wrocław jest akredytowanym członkiem prestiżowego Europejskiego Stowarzyszenia Ogrodów Zoologicznych (EAZA). Ściśle współpracuje też z Międzynarodową Unią Ochrony Przyrody (IUCN), działa w zgodzie z konwencją waszyngtońską (CITES).
Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
Wydział Marketingu
zoo-marketing@zoo.wroc.pl
+48 71 34 07 106
* własne dane